maandag 20 september 2010

Zu hause.... Signing off





Ik ben weer thuis. Het was een fantastische ervaring en ik zal er altijd op terugkijken en denken aan hoe leerzaam het voor mij is geweest. Thuiskomend denk ik terug aan het lachen, leren, beleven en vooral de drive die ik heb gekregen om nog meer te doen met mijn creativiteit (al dan niet samen met anderen), het ontwikkelen ervan en om nog meer inspiratie op te doen. Mijn vingers jeuken nu al om nog meer plannen uit te werken die ik eigenlijk al heel lang had, maar nooit heb gedaan. En dan nog maar te zwijgen over alle dingen die ik nu weer heb bedacht te gaan doen. 


Ik besef me door Berlijn ook maar weer eens dat ik graag iets wil maken. Gewoon blijven doen dus. Het is wat mij betreft dus een geslaagde trip geweest. Het was al met al best hard werken, naast het feit dat we natuurlijk ook veel lol hebben beleefd, maar dat is gezond. Lachen moet, neem jezelf niet te serieus, want het leven in de breedste zin van het woord moet natuurlijk gewoon leuk zijn. Dat harde werken ging eigenlijk ook vanzelf. Berlijn is zo overwelming, overal waar je kijkt zie je iets nieuws, een idee, een impuls. 


De Berlijners in het algemeen zijn fijne mensen. Aardig, iets serieuzer dan de gemiddelde Nederlander, een prettig volk. Qua stijl mag je wel zeggen dat in Berlijn alles mag. Van sneaker gecombineerd met net jurkje, tot hanenkam met stiletto's, niemand kijkt je er daardoor anders op aan. Kunnen we in Nederland (misschien afgezien van de grotere steden, maar toch) nog een puntje aan zuigen. Ik denk dat we hier veel meer veroordelend zijn dan daar: "Ach, kijk haar nou..." en meer van dat soort opmerkingen. Hoor je bijvoorbeeld wel bij de juiste 'scene' en ken je de juiste mensen, bla bla bla. Ik heb het idee (ik zeg 'het idee' omdat 11 dagen misschien wel te kort is om dat te kunnen en mogen zeggen) dat deze vlieger in Berlijn echt minder op gaat. Kijk lekker naar jezelf en doe wat je voelt, da's eigenlijk wat ze mij hebben meegegeven de afgelopen mooie dagen. En ik ga dit proberen vast te houden. Dank je wel!  


Mijn eindconclusie is dan ook, nog één keertje dan: I love Berlin!


Signing off..





Geen opmerkingen:

Een reactie posten