zaterdag 25 september 2010

Die ersten Tage

Nadat de 'ietwat' luidruchtige familie (moeder en haar 4 zoontjes, denk aan een Tokkie achtig-gezin) op het laatste Nederlandse station eindelijk uitgestapt waren, kon ik me even weer op iets anders richten dan dingen die ik niet wilde horen of zien. De uurtjes treinreis vlogen voorbij, en het was her en der al genieten van typische oude (verlaten) gebouwen vlak langs het station en andere typisch Duitse kenmerken.
Om half vier kwam daar dan eindelijk het verlossende woord door de intercom: Berlin Hauptbahnhof! Erik, Erwin en Jose wachten me op. Omhelzingen, even bijpraten en een snel bakje koffie verder, gelijk vol speed, ownee, 'geschwindigkeit' de stad ingegaan op zoek naar dat waar ik hiervoor ben. Vandaag al vele indrukken opgedaan, met erg gaaf hoogtepunt de expositie 'On street' van fotograaf Peter Lindbergh in C/O Berlin. Wat een fantastisch werk zeg, erg inpirerend!... Meters grote, veelal zwart/wit fotografie van vooral situaties op de straten in de VS, Frankrijk en Parijs. Ik krijg de neiging om bij thuiskomst direct een professionelere camera aan te schaffen en fantastische platen te gaan schieten. Misschien ook maar gewoon eens doen... Mooi resultaat dus al van 1 dagje Berlijn, haha.


Trouwens, het is amper 10 uur in de avond, die satertag ist noch lang nicht vorbei, dus wie weet volgt er deze eerste dag al gelijk meer gaafs!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten