dinsdag 7 september 2010

Es ist Zeit für uns zu gehen....



Na maanden voorbereiding is het dan bijna zover.... Berlijn! Het gaat dan toch echt gebeuren! Van 10 t/m 30 september zullen de Stunned-mensen in verschillende samenstellingen in een appartement ergens in Kreuzberg verblijven. Op deze blog houden we bij wat we meemaken, ons afvragen, beleven en overkomen.


Met Cynthia gaat vrijdag het avontuur vol inspiratie en creativiteit dan echt beginnen. Spullen verzamelen en met de hutkoffer vol spullen de trein in naar Berlijn. Dames als we zijn, zullen de dingen 'die-we-echt-echt-écht-nodig-hebben' wel buiten proportie zijn. Dan nog maar te zwijgen over alle #@$%! die we meenemen, zodat iedereen straks daar aan het werk kan. Hoe krijgen we in godsnaam alles mee?! Dit op zich is al een boek schrijven waard, denk ik. Ik zie al helemaal voor me dat we overal achter blijven haken, klem zitten tussen de metrodeur of de helft onderweg al ergens hebben verloren!  


Mijn spullen staan al zo goed als klaar: 11 paar sokken, teveel shirts, teveel broeken, jurkjes, 4 paar schoenen, snoertjes, stekkertjes, toiletspullen(!), vesten, truien, iMac, camera, accu's, pff, you name it, we've got it. De afspraak die ik met mezelf heb gemaakt is dat de helft eigenlijk maar mee mag... "Beter teveel dan te weinig, zegt m'n moeder" hoorde ik Cynthia gisteren nog zeggen, "Ja, toch?" Maar goed, je kan ook overdrijven, we zitten potverdikkie niet in Sex & The City. 


Ondanks dat we ontzettend hebben nagedacht over wat we gaan doen, weten we eigenlijk totaal niet wat ons te wachten staat. Er is maar zoveel dat je van tevoren kan verwachten. Genoeg plannen, that's for sure! Knutselspullen mee, contacten gelegd, de route al aardig uitgestippeld en dan de trein in, 5,5 uur duurt de reis. Kunnen we vast ons Duits oefenen. Want afgezien van een paar lessen op school (ik heb het vak zo snel mogelijk laten vallen vanwege een vreselijke leraar Duits), is mijn Duits echt belabberd! We maken al wel maanden grappen in de taal, maar denk dat mijn mond niet zo groot is als er een levensechte voor me staat: "Speak English?!" 


Vrijdagavond maken we voor eerst kennis met ons appartement. 'Peeet', zoals de eigenaar van ons appartement zichzelf noemt, heeft al aangeboden ons op te halen van Berlin Hofbahnhof. Misschien dat we daar maar gebruik van moeten maken, gezien de hoeveelheid bagage ;). Dan de wijk in. Even een drankje drinken in de buurt? Ons kennende wordt stilzitten op de bank geen optie. 


Ik zit te denken om de tijd in Berlijn in te delen als een diner. Zaterdag staat als Frühstück Berlin Festival op het menu. Schijnt erg bijzonder te zijn! Het wordt georganiseerd op luchthaven Tempelhof in een aantal hangars. De line-up ziet er veelbelovend uit, een kleine greep: Soulwax, Boys Noize, LCD Soundsystem, Editors, 2 many DJ's, Fatboy Slim, Boemklatsch en De Staat (deze laatste twee van eigen Nederlandse bodem, lekker vertrouwd dus). Oja, en wij dan. 


Dan is er nog zoveel te kiezen van de kaart. Wat het hoofdgerecht (Haubtgericht?), tussengerechten en het Nachtisch gaat zijn, weet ik nog niet. Wat ik wel weet is dat het zeker gaat smaken!





2 opmerkingen:

  1. Soulwax, Boys Noize, LCD Soundsystem, Editors, 2 many DJ's, Fatboy Slim, Boemklatsch en De Staat...pfff en dat is #frühstück??? Ben nu al jaloers! Geniet er van dames :D

    BeantwoordenVerwijderen