woensdag 22 september 2010

Pixelgrain

Vandaag eerst de boel even aan de kant en Erik's bed gefikst. Als het goed is komt hij om 21.20 aan op BHF. Je kunt het maar druk hebben met vertrekkende en aankomende collega's... :-)

Toch nog even kans gezien om mijn 2 volgeschoten 120 films te laten ontwikkelen. Ik had een link op Internet gevonden met daarop twee ontwikkellabs: Pixelgrain en Fotoimpex. Alle twee in de buurt van Alexanderplatz. Ik liep als eerste tegen Pixelgrain aan. Dat zag er toch wel heel anders uit dan foto Voerman bij mij op de hoek. Pixelgrain is een fotolab dat onder TWBA Berlin zit en het stond er ook nog eens vol met professionele fotografen. Slik... daar sta je dan als hobby fotograaf uit Zwolle met je 120 rolletjes. "Op welke snelheid wil je de films ontwikkeld hebben?" vroeg de man achter de balie. "Snelheid?" mompelde ik. "Moeten we de films nog corrigeren" ging hij stoïcijns verder. "Corrigeren?" Damn, wat voelde ik me blond. Gelukkig schoot een van de fotografen mij te hulp en duwde daarna zijn visitekaartje in mijn handen. Ik wilde hem nog vragen of hij misschien tijd had voor koffie, maar de 'vogel' was al weer gevlogen. Vanavond ga ik even een mail naar hem sturen. Wie niet waagt, wie niet wint...

Op Internet vond ik wel een foto van de fotograaf in kwestie: Fred Moseley. Zijn site werkt helaas niet. Maar 'google' leerde me dat hij een zeer goede architectuur fotograaf is.


Morgen kan ik mijn films ophalen...









Geen opmerkingen:

Een reactie posten