maandag 27 september 2010

Montag in Berlin





Vandaag ben ik na een wat uit de hand gelopen ‘vergadering’ van gisteravond :) naar de studio van Your Neighbours gegaan. Deze ontwerpstudio, of zoals ze het zelf verwoorden ‘Your Neighbours, is a digital agency based in Berlin. We do web design, interaction design and we make visualizations using data’, Het is een jong bureau dat in hartje Kreuzberg sinds kort een leuk onderkomen heeft gevonden. Het bizarre van deze locatie is, dat ik op mijn eerste dag in Berlijn in die buurt heb gelopen en een foto heb gemaakt van hun voordeur!?. Dit zonder te weten dat die gasten daar hun kantoor hebben.






Na het eten van een geniaal broodje Kebap (typisch Berlijns) had ik een afspraak met een van de enthousiaste oprichters van dit frisse bureau: Edial Dekker. Onder het genot van een biertje hebben we gesproken over beide bureau’s. Ik zal jullie het gehele verhaal besparen maar mijn conclusie is dat deze jongens goed aan de weg timmeren, leuke dingen maken en niet bang zijn voor het avontuur. En daar gaat mijn Stunned hart sneller van kloppen! Verder heeft hij een indruk gegeven wat de 'ins and outs' zijn van creatief Berlijn. STUNNED BERLIN kan nu eigenlijk zo geopend worden ;). Ik hoorde namelijk dat er een paar collega’s zo weer terug willen…..

Al met al een leuke ontmoeting, die opvolging krijgt in een goulash restaurant (tip!) op de hoek. Ben je nieuwsgierig geworden naar Edial en zijn collega’s? Ze hebben ter kennismaking een goede Stopmotion film gemaakt.
En verder is hun site natuurlijk de moeite waard.

Na het bezoek en rit ‘112’ in de metro ben ik voor een photoshoot uitgestapt bij Tempelhof.
Deze voormalige luchthaven maakt mede door zijn zeer bewogen geschiedenis en zijn imposante afmetingen een grote indruk.Ondanks het wederom natte weer (warum?!) zijn er een aantal opnames gemaakt die we nog niet laten zien. Ok vooruit, een voorproefje is altijd leuk:






Het is tijd om de metro weer in te springen op naar de andere Stunned-members die ergens in de straten van Berlijn vertoeven. Na een fijn maaltje Sushi, met de bijzonderheid dat het Sushi restaurant ‘Vietnam’ was genaamd en volgens mij Sushi toch echt Japans is, maar dit ter zijde. 

Het is ondertussen al weer tijd om ons terug te trekken in ons appartement am der Willibald-Alexis-strasse.


Het was weer een mooie en vermoeiende dag in de stad die maar doorgaat....

1 opmerking:

  1. Nooit geweten dat kebab uit Berlijn komt ;-)
    Gelukkig komt de döner uit Zwolle ;-D

    BeantwoordenVerwijderen