zaterdag 25 september 2010

SYLVIE EN DE WATERSPUGENDE NEGER

SYLVIE, SYLVIE MEIJS (Schrijf ik dat goed zo?).. 


Anyway, oder sowieso, zagen we Sylvie bij terugkomst in een show. Een Duitse show. Een show die wij ook wel kennen in Nederland. De naam ontschiet me even, maar het decor ken ik, dat is wereldwijd hetzelfde als ik me niet vergis. Anyway, oder sowieso, Sylvie was nogal onder de indruk van een waterspugende neger in een carnavalspak.




Vreemd tafereel, een neger op een podium die eerst binnen anderhalve minuut 3 flessen water van anderhalve liter (!) zijn slokdarm binnengiet om het vervolgens over een paraplu door diezelfde slokdarm weer naar buiten te spuiten. (..) Ik bedoel maar. Om maar van enig niveau niet te spreken, maar knap was het wel, ik geef het toe..





In ieder geval deed de neger zijn kunstje om vervolgens beoordeeld te worden door een 3-koppig panel. Wat drijft iemand tot dit tafereel? Ik ben zelf op z'n tijd ook niet vies van het kijken naar wat 'afzeikteevee' (Popstars, Idols, etc..), maar komop man. Op een podium staan, Duits van makelij, en je dan laten 'keuren' door een commissie 'mensen met verstand ervan'.. Met als klap op de vuurpijl, het überenthousiaste orteil Frau Meijs..


Nouja, om een lang verhaal kort te maken, de neger haalde de volgende ronde en was blij. Ik had een beetje met hem te doen, maar ja, dan moet je daar maar niet gaan staan denk ik dan.


Eigenlijk was mijn plan bij voorbaat om een verhaal over de sierlijke voetballer en echtgenote van Sylvie, Rafael van der Vaart te schrijven. Misschien moet ik dat de volgende keer maar doen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten