vrijdag 17 september 2010

Gespot in de trein: Mirel Piek, ook een Creatief!

Ik kom in de trein aan de praat met Mirel Piek, 
een kleurrijke creatieveling onderweg naar Berlijn! Even een interviewtje!


Leonie: wat ga je doen in Berlijn? 
Mirel: naar de kapper.
Leonie: waarom helemaal in Berlijn?
Mirel: gewoon leuk, net doen alsof je in Berlijn woont :D
Leonie: en waar ga je met je nieuwe coupe naartoe? 
Mirel: ik ga naar Frank, een vriend van mij die in Kreuzberg woont, ik ken hem al 15 jaar.
Leonie: 15 jaar???!!! Wat is je leetijd dan? 
Mirel: je ben nooit te oud om je jong te voelen.
Leonie: maar dat vroeg ik niet..... ;)
Mirel: ander onderwerp?
Leonie: ...oke :D
Mirel: spannend verhaal die Frank, of niet echt?
Mirel: we hebben een bijzonder vriendschappelijke klik en veel lol samen.
Leonie: waar hebben jullie elkaar ontmoet?
Mirel: ik heb hem ontmoet toen ik stage liep bij trendbureau Promostyle in Parijs. Ik kwam hem tegen op een verjaardag. Sindsdien zien we elkaar om de zoveel tijd. In het begin in Parijs en nu woont hij in Berlijn. 
Leonie: dus je bent al vaker in Berlijn geweest?
Mirel: ja, dat klopt, ik ben er regelmatig geweest. Ook een paar keer voor mijn werk, heerlijk, de baas betaald! (big smile en een knipoog ter herkenning)
Leonie: wat doe je voor werk? 
Mirel: ik ben freelance illustrator en grafisch vormgever van textiel.
Leonie: textiel?
Mirel: prints voor t-shirts en kleding. Op het moment ben ik bezig met het ontwerpen van knuffels.
Leonie: leuk!!
Mirel: ja, ik vind het superleuk om te doen!
Leonie: ga je in Berlijn op knuffelinspiratie?
Mirel: knuffeljacht zou ik het willen noemen!
Leonie: zozo.... ?!! 
Mirel: haha, ik ga op zoek naar vernieuwende items en die zijn vaak lastig te vinden. Vandaar dat ik op de fiets ga, zeer handig en 1 van de leukste dingen om te doen in Berlijn!
Leonie: heb je een favoriete plek in Berlijn?
Mirel: meerdere!! De wijken Friedrichshain en Kreuzberg. De Kastanienallee is een straat met leuke tweedehands winkels en snuisterijen. En de Adidaswinkel en verschillende rommelmarkten die er in het weekend zijn.
Leonie: heb je nog een goed tip?
Mirel: ervaar Berlijn als 'egal wohin die Reise geht'.
Leonie: sehr schon! Mooie afsluiter! (Dat moet ook wel want de reistijd zit er bijna op en we zijn misselijk van de snoepjes, koekjes, pepernoten en chocola)

Tot ziens in Berlijn!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten